2017. április 25., kedd

Könyvfesztiválos forgatag

Egy jó hosszú bejegyzésre készültem, mert annyi élmény ért, de rövidre fogom, mert most fejeztem be a munkát, és irány az írás. Le kéne adnom az Artúros kisregényt, hogy a Könyvhétre megjelenhessen, szóval agyilag kissé máshol vagyok, meg szétesve...  :)

A Könyvfeszt zseniálisan jó volt. :)
Előtte pár nappal rájöttem, hogy írtam hét könyvet, de mivel extrovertált énemben egy antiszoc szerző lakik, így fényképem szinte nulla az ilyen alkalmakról (én ott voltam, ezzel simán beérem). Szóval előrelátóan körbesírtam a gyerekeimet, a barátaimat és az ellenségeimet, hogy valaki egy-két fotót lőjön már, hogy legalább egy pinduri anyagom legyen, amit ehhez a bejegyzéshez használhatok.
Természetesen az összes haver röhögött azon, hogy fotó kéne, mert tudják, szerintem a létezés egy múló pillanat, és tök felesleges dokumentálni, pont azért szép, mert elmúlik. Legyintettek a komoly problémámra, miszerint kétségeim vannak a létezésem iránt. Egyedül a tízéves Boti fiam lelkesedett, így egy bátor ifjú fotóssal felvértezve indultam a digitális lét felé...

Egy kedves olvasói ajándék
Tízkor kezdődött az első dedikálás, vidám hangulatban, lelkes örömmel. Ott még nem is tűnt fel annyira, hogy valami gyanús. Az ilyen kedves ajándékokkal voltam elfoglalva, mint ez a csodaszép könyvjelző, és a sok jó fej emberrel, aki eljött. 

Meg persze az őrültekkel, akik védtelen írók levegőjét bezacskózzák... :) A HunBooks csapata igen meghökkentő pillanatban részesített, azt hiszem, még sokáig fogom mesélni... :D

Amikor lejárt a dedikálás egy órája, sajnos el kellett küldeni az olvasókat. De sebaj, 12 órától a B épületben folytattuk :)
Közben megjött egy scifis haverom is, Jozef, mint mondá, hogy zsarolásra alkalmas képeket készítsen. Hajdan az asszisztensem volt, amikor a Zsoldos-díjat koordináltam, szerintem már elég sok kínos képpel rendelkezik, pláne, hogy a házi Mágus mesélőnk, de azt mondta ilyesmiből sosem lehet elég. :D
Közben előkerültek írók, kollégák is pár kattintás erejéig, Katának, és Ruskó Eszternek külön hála! :) Fellélegeztem, a net szelleme megnyugodhat, tényleg létezem eme párhuzamos világban, és igen, voltam a Könyvfeszten. :D

Jobb felső sarok On Sai, többi a dedikáló sor :)
Mint kiderült a B épületben is kevés lett a megadott egy óra a dedikálásra, de Spirit Bliss volt olyan kedves, hogy nem csípett fülön, hanem elegánsan leült mellém, és innét kezdve párhuzamosan folytattuk. Róbert Katának, és a kollégáknak hála csak kisebb dugót okoztunk, ügyesen koordinálták a sort.

Itt már a gyanú testet öltött, hogy az univerzum visszanyal. Elkezdett rengeteg ifjú olvasó közös fotót kérni. Nem egy, hanem tíz...húsz...harminc...  Egy pont után eltűnődtem, hogy mindig megszívom a "kérjetek és megadatik" kört. Közben Jozef azt suttogta, ne aggódjak, olyan a fényviszony, hogy kizárt, hogy egy jó képet összehozzanak, de majd az instán csekkolhatom...:) (Amúgy sose értettem, minek aggódnak emberek a saját rossz képeik miatt. Csak öregedni kell, és tíz év múlva ugyanazon a kép láttán már azt gondoljuk: ah, milyen helyes voltam akkoriban!)

(oké, érzem, kezdek elkalandozni... szóval a Könyvfeszt...)

A dedikálás után Radasits Mariann-nal (Mannival) találkoztam, aki az On Sai rajongói oldal vezetője. Már egy ideje gondolkozom rajta, hogy a Galaktikus Fanklub egyszerűen zseniális. Oké, hogy kitaláltam könyvben, de ő meg is valósítja az életben :D
Nagyon sok örömet okoztak a bejegyzések, az is, hogy rajongói író-olvasó talit szerveztek, meg az az ezernyi kedvesség, amit tőlük kapok.
Egyik oldalon van ennyi lelkesedés, a másik oldalon meg egy elhavazott író... Idén négy írásomat szeretné a kiadó megjelentetni, ehhez viszont fókuszálnom kell. A nagyja kész, de én meg maximalista vagyok, szóval lesz még munkám velük bőven.
Így aztán összetettük a kettőt, és megbeszéltük, hogy a két oldal egyesül. Az On Sai Fb oldalon folytatódik a Galaktikus Fanklub élete, és a bejegyzés elején ott lesz, hogy mikor ki posztol :)
Ez azt jelenti, hogy sok érdekesség lesz, meg rendszeresen lehet nyerni majd könyvet, más dolgokat... Manni ugyanis  - velem ellentétben - képes eljutni a postára, és feladni a nyereményeket időben :)
No, de nem lövök le minden izgalmas hírt.


Háromkor átmentünk a Galaktikus fanklub találkozójára. Kis kószálás után a parkban telepedtünk le a néppel. Vérbeli író-olvasó tali alakult ki, nagyon jó kérdések jöttek, élvezetes beszélgetés volt. Játszottunk, és megtudták a pí számjegyeit, meg azt, hogy a Hold hogy kering. Utána még dedikáltam kint a parkban is, meg bent, mert állva nem megy. :D

Köszönet Kozma Rékának a videóért! Valószínűleg nem teszem nyilvánossá, hanem az On Sai szupertitkos Fb vinyós csoportban nézhetitek meg, mert elég sok spoilert tartalmaz.

(Huh, azt mondtam, rövid bejegyzés lesz... látszik, hogy írós üzemmódban vagyok, ha így folytatom, ötszáz oldal alatt nem leszek meg :D)

Még gyorsan pár izgalmas dolog....
Utána öttől jött a Könyvmolyképző titkai című beszélgetés. Az elején levezettem Szélesi Sándor Kincsem könyvbemutatóját. Sándor igazi, anekdotázgató író, nagyon jó vele beszélgetni, rendkívül izgalmas előadó. A Kincsem pedig csodaszép regény, már olvastam, ajánlom figyelmetekbe A beszélgetésről felvétel is készült, hamarosan kikerül a kiadó youtube csatornájára.

Majd Katona Ildikó kiadóvezető mesélt az új könyvpiaci helyzetről. Tudom, mindenki az Alexandra bedőlése miatt aggódik, de ez egy hatalmas lehetőség a kiadónk és az olvasóink számára. Ildi most veszi át sorra a boltokat, a Nyugati téren az Alexandra már a Bookangel fennhatósága alatt áll, és sorra számos más üzlet is ide tartozik majd.
(Nagyon sok szuper terv van a háttérben, de majd úgyis meglátjátok. Még pár hónap, mire lezajlik az átállás, de a karácsonyi időszakban érzitek majd. A közösségi életre is kihat mindez. A magyar szerzők bemutatói is megváltoznak, hiszen az Alexandra pódiumon kapnak helyet, és új események is várhatók, számos nagyszerű programmal gazdagodunk majd.)
Erről is készült felvétel, hamarosan kikerül.

On Sai
Utána már nem íróskodtam, hanem szerkesztőként nyüzsögtem. Vasárnap már a szakmai rész dominált. Megbeszélés írókkal, szerkesztőkkel, más könyves szakemberekkel... :)

Köszönöm szépen mindenkinek, aki eljött dedikáltatni, vagy épp beszélgetni. Hatalmas élmény volt az idei Könyvfeszt. Remélem, még sok ilyet megélünk közösen. :)

Mivel rengeteg fotó készült, most nekem is van zsarolási alapom az olvasók felé. Itt vannak a képek, keressétek a díleremet, és egy mentolos csokiért cserébe leveszik a netről :D








Olvasók, bloggerek bejegyzései (küldhettek még linkeket :))
Gothic01
Hikari
Könyvmolyok világa
Aranymag

2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönjük az író-olvasó beszélgetést, nekem személy szerint nagyon szupi volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, örülök neki! Én is nagyon jól éreztem magam :)

      Törlés