2017. szeptember 3., vasárnap

A fanfic pályázat eredményhirdetése

Izgalmas időszak mögött vagyunk, számtalan nagyszerű történetet olvashattunk. :) 13 írótól 24 történet, vers, mese érkezett. Mindegyikben volt olyan dolog, ami megfogott, hol egy apró ötlet, hol egy meglepő jelenet. Épp ezért nagyon-nagyon nehéz volt a választás.

Aux Eliza írásaiban imádtam a játékosságot, a felvillantott számtalan ötletet, és azt a szeretetet, ami szinte sugárzik a sorok közül a szereplők felé. Nagyon sok pillanatot kaptunk a szereplők életéből, és hatalmas örömmel olvastam őket. A tudományos írás pluszban megörvendeztetett.

Mia C. írásait áthatotta a finom humor. A mosógép mint hatalmas kihívás, az elkalapált lovagok, a metrózás... Mindegyikből mulatságos jelenet kerekedett, vigyorogtam olvasás közben. Nem könnyű a lovagokkal a 21. században :) A verseknek külön örültem, nagyon élveztem őket.

Izgalmas volt Milnes írásában a lánykérés, kíváncsian olvastam Mia nevelési elveit, a kis Gábriel cseperedését, bátorságát. Végül is egy lovag gyereke, és ez bizony előtör  a mélyből. Igen ötletes és meglepő csavar volt a végén, nem számítottam rá, meglepetésként ért.

Nagyon nevettem Antal Viktória Tamara írásán. Nagyszerű ötlet volt Táncost ilyen félreértések közé keverni, és izgatottan vártam, hogy ússza meg. Szerencsére kilábalt a nehéz helyzetből, és levonta népe bölcs következtetését :D

Hails írása gyönyörűen végigvezette a lélektani ívet, örültem a gondolatnak, valóban nem könnyű egy párkapcsolat, ha közben még egy új világba is be kell illeszkedni. Hatalmas kíváncsisággal olvastam, és fogtam a fejem, vajon mi sül ki a spanyol lányok és Kósza fesztiválozásából, és végén drukkoltam, hogy minden rendben legyen.

Galambos Réta naplórészlete nagyon realista, és mélyen életszerű lett, lélektanilag jól árnyalva Kósza gyötrődését. Bele mert menni nehéz témába, és végig bólogattam, igen, ezek a problémák bizony felmerülhetnek. Nagyon tetszett a depresszió, a titkos katonai bázis gondolata, és az írás vége is, amiben hatalmas erő rejlik.

Matócsi Illés Gábor mentálszerelmes novellája különösen megragadott. Részben az apró, elegánsan adagolt világépítési ötletek miatt, részben meg a háttérben lévő gondolat fogott meg: igen, egy férfi megteszi ezt a szerelméért. Az űrkukacokat meg egyszerűen imádtam. :)

Szita Ágota írása meglepett, gyönyörűen ráérzett, hogy a Szivárgó sötétség sorozatban a rabszolgamentő apácák mekkora nyomás alatt vannak. Izgatottan vártam, mi lesz a helyzetből, és még úgy olvastam volna tovább is a lány kalandjait. 

Gwendolyn Tussaud verse ügyesen rímbe szedte az Apa, randizhatok egy lovaggal? könyv  cselekményét. Jó volt olvasni -  A közönségszavazás nyertese lett. :) 
(Nyeremény: On Sai kisregény (Miogin bázis, vagy a Szürke szobák) + Apa, randizhatok egy lovaggal? beleolvasó könyvjelzőcsomag)

Daremo: A tiszta öröm novella lett a 3. helyezett
Ez az Esővágy kötetben lévő Emlékkufár novellához íródott, annak a történetnek a másik fele, amit rendkívül ügyesen és nagy átéléssel valósított meg az író. Bár nem tudom, az eredeti írás ismerete nélkül mennyire érthető ez a sztori, de nagyon átjött a küzdés érzése, és az a kissé komor hangulat, ami jellemzi a helyzetet. A novella íve is tetszett, és a karakter vívódása is megragadóan őszinte volt.
(3. helyezett nyereménye: On Sai idézetes bögre + könyvjelzőcsomag)

Lenyűgöző volt látni Calderont és Lucyt együtt, nem csak a számtalan ötlet miatt, hanem azért is, mert nagyon jól megjelent a szereplők természete, reakciói, döntései. Eredeti ötlet volt a világ megcsavarása, és az új feldolgozás is. Szétszedték a regények alkotóelemeit, és valami újat építettek belőle.
Nagyon sokáig gondolkoztam, hogy ez legyen-e az első helyen, végül a stilisztika alapján a második helyre soroltam. Viszont az íróknak plusz nyereményként felajánlom az írástechnikai talit, azaz ha Pesten járnak, akkor leülhetünk egy kávézóba, és megnézem egy-egy saját írás elejét, és stilisztikai tanácsokat adok. :)
(2. helyezett nyereménye: Egy választható On Sai könyv + On Sai kedvenc csokija, egy doboz After Eight +  könyvjelzőcsomag)

Döbbenetes volt olvasni. Mind stilisztikailag, mind a világépítés és a humor szempontjából akár én is írhattam volna. Végig azon vigyorogtam, vajon feltűnne bárkinek, ha ő írná meg a Calderon hármat, én meg egy tóparton koktélt iszogatnék... :D 
(Ilyen döbbenetes élményem csak egyszer volt életemben, méghozzá az előző fanfic pályázat nyertesénél, aki a Csak mi, lélekharcosok folytatást írta meg.) 
(1. helyezett nyereménye:
   Egy választható On Sai könyv
+ egy választható regény a Könyvmolyképző kínálatából 
+ ha író vagy, és szeretnéd, 1 órás hanghívás Fb-n keresztül, ahol írói problémáid kapcsán tanácsot kérhetsz, legyen az konkrét stilisztikai vagy dramaturgiai gond, vagy épp az általános írói célok tisztázása, írói görcsök oldása)

Sorsolás a szavazók között: A szerencsés nyertes Garai Imola (nyeremény: After Eight) 

Sok szeretettel gratulálok mindenkinek!
Kérem a nyerteseket, hogy az On Sai Facebook oldalon üzenjék meg a címüket)

Köszönöm szépen a nagyszerű játékot! Remélem, Ti is élveztétek minden percét! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése