2020. szeptember 26., szombat

Én, a csirke, meg a Patreon

Elmúlt a könyvhét csillogása, és az utolsó bágyadt őszi napsütésben békésen ballagtam a posta felé, hogy felvegyem a fizetési felszólítást. Azon tűnődtem, hogy dedikálás alatt megint többet mondták, milyen jó nekem, hogy mindig laza vagyok. Mire én, hogy laza a halál, csak épp nem azon szorongok, hogy hülyeséget beszélek száz ember előtt, meg azon sem, hogy áll egy videóban a hajam. Nekem teljesen más problémáim vannak. 



Az egyik a másképp gondolkozás. A regényekben izgalmas, ha egy szereplő furcsán gondolkozik, vagy a cselekmény nem kiszámítható. De élőben? A magamfajtát minden korban agyonverték. Hálás vagyok, hogy a 21. századi Európában élek, és nincs fegyverviselési engedélye az ismerőseimnek.

Másik, hogy három gyereket nevelek egyedül, hajszállal a szakadék szélén. Nem szoktam mesélni róla, mert mindig kiborul tőle más, és akkor még vigasztalhatom is, köszi. Idén a vírus miatt megszűntek az előadásaim, úgyhogy már a szakadék széle is kezd egyre messzebb kerülni.

A napfény gyönyörű volt, és én napelemmel működök, így eltűnődtem, kéne egy másodállás alvás helyett. Itt, vidéken egyetlen munkalehetőség a nagyüzemi csirkebontás. 

Míg bandukoltam a posta mellett, az is eszembe jutott, hogy nem kéne felvételkor megemlíteni, hogy egyszer anyám csirkét bontott, és vegetáriánus lettem egy évre. Meg, amikor először láttam májat, kérdeztem, mi az a zöldes mellette, mondták, ne nyomjam meg. De hát hogy ne nyomjam? A világ felfedezi váró csodákkal van tele... Megnyugtató, hogy az atombombák indítógombját nem a magamfajták őrzik. Biztos megnyomnánk.

Békésen hazaértem, és egy tea mellett azon tűnődtem, vajon honnan emlékszem rá, hogy az epe keserű, ha elvből nem eszek nyers dolgokat. Amikor kicsik voltunk a bogarakat az öcsémmel kóstoltattam meg, a nyers tojást, és az iskola falát a nővéremmel. Fontos a munkamegosztás, ugye. Ezt például bele lehetne írni egy önéletrajzba: már gyerekként is közösségben gondolkoztam.

És ekkor megállt a tea a kezemben. Hol a levél? Bakker.

Hogy akarok rendes fizikai munkás lenni, ha annyira a fejemben élek, hogy még egy levél átvétele sem megy zökkenőmentesen? 

Ezen jót derültem, mert egyszer egy blogger azt mondta, milyen izgalmas lehet On Sai fejében élni. Szerintem, katasztrófa. Ha sci-fiben lennék, kibérelné az agyam egy katasztrófaturizmussal foglalkozó cég. Valószínűleg szellemi munkát kéne végeznem, különben mehetek éhező művésznek a Patreonra.

És ekkor megvilágosodtam. 

A Patreon nemcsak adománygyűjtő oldal, hanem elsődleges célja a tartalomfejlesztés segítése.

Márpedig az elmúlt években rengetegszer kérték, legyenek új történetek, kiegészítő írások, ne kelljen várni annyit a könyvkiadás csigalassú voltára. Ugyanígy sokan mondták, magyarázzak el előadásokon alapvető pszichológiai fogalmakat, mert a pszicho egy dzsungel, és átláthatatlan. Ugyanígy kértek önismerethez segédanyagokat, vagy kreativitást fejlesztő dolgokat.

Az írók is kérték, hogy legyenek elérhetők a régi előadások anyagai. És hát mikor lesz már A siker tintája 2. könyv?  

Mindezek helyett általában elmentem pénzt keresni. 

Lehetséges, hogy nem is a problémám a probléma? Hanem az, hogy nem vettem észre, hogy közös problémáink összeadódva megoldássá válnak? 

Így hát megszületett a Patreon oldalam. 

Aki nem ismeri, itt a tartalomfejlesztést pár euróval lehet támogatni havonta. Minden hónap első napján vonja le az összeget, elég egy sima bankkártya hozzá, és persze bármikor le lehet mondani. Három szintű tartalmat terveztem, a csempészeknek, lovagoknak és főnemeseknek mást és mást. De erről bővebben az oldalon:

https://www.patreon.com/onsai

Hiszek a közösség erejében, és nagyon örülök, ha támogattok. Én is szívesen támogatom mindenki lelki, szellemi fejlődését :)

Mikor megcsináltam, azon nevettem, legjobban az emberiség jár. Ha én bontok csirkét, ott a szórakozottságom miatt bármi megtörténhet. A megevése innét kezdve biztos, hogy a bátrak sportja lenne... :)




8 megjegyzés:

  1. Drága Bea, csinálj egy ko-fit is <3
    Azzal azok is tudnak támogatni, akik előfizetést nem tudnak/szeretnének bevállalni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Még ismerkedem az oldallal. Megkeresem, hol lehet beállítani :)

      Törlés
    2. Á, a kofi egy másik oldal... megnézem azt is :)

      Törlés
  2. Kedves Bea, ezt meg kell kérdeznem...

    ...szerinted van olyan, hogy nem-másképp gondolkozás? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért kérdezem, hogy miért, mert nem biztos, hogy értem, milyen gondolatmenet kapcsán jutott ez eszedbe :)
      Minden ember egyedi génkészlettel, bír és egyedi természettel. Ez az egyik dolog, ami szerintem befolyásolja a gondolkozásukat, a másik, hogy egy adott kultúrában szocializálódnak, a harmadik, hogy milyen személyes élettapasztalatra tesznek szert. Nincs két egyformán gondolkozó ember. Viszont van egy szint az eltérésben, amit normális diverzitásnak érzékelünk és értjük a másik ember reakcióit, és van, amikor már annyira nagy a távolság, hogy nehéz értelmezni.

      Törlés
    2. Semmi különös, igazából értem, amit írsz :) Csak én mindig úgy képzelem, hogy mindenki a maga módján másképp gondolkodik, csak nem mindenki tudja vagy akarja (vagy meri) ezt kinyilvánítani. És persze megvannak az általánosan elfogadott sémák arról, hogy miről mit illik gondolni, amit valaki vagy megkérdőjelez, vagy nem. De azért szerintem, hogy úgy mondjam, mindenki fura a maga módján. :)

      Törlés
    3. Szerintem a másképp gondolkozást legjobban nem is a gondolkozásban lehet lemérni, mert ezt tényleg vagy kimondja az ember, vagy nem, hanem inkább az erős érzelmi szituációkban. Azonos helyzetre másképp reagálnak emberek, és van, aki elsőre nem érthető módon, mert másban gyökerezik a reakciója.

      Törlés