Évek óta kérik, hogy tegyem össze az írástechnikai előadásaim anyagát, de egy tankönyv valahogy ellentmondás lenne önmagammal. Nem tudom, mennyire látszik, de én piszkosul kíváncsi és játékos vagyok, és az önálló gondolkozásban hiszek. Előadni csak azért szeretek, mert amikor visszakérdeznek mások, az gondolkozásra ösztönöz, és imádok sok oldalról körbejárni egy témát. Nem oktatok, hanem "bábáskodom" mások körül (igen, Szókratész az egyik kamaszkori példaképem).
Épp ezért a könyv nem kreatív írás kézikönyv, hanem egy kalandkönyv.
Biztos ismeritek a régi fantasy lapozgatós könyveket, ahol az olvasó a főhős, és úgy alakítja a sztorit, ahogy szeretné. Itt az író a hős, és játékra hívom...
Épp ezért a könyv nem kreatív írás kézikönyv, hanem egy kalandkönyv.
Biztos ismeritek a régi fantasy lapozgatós könyveket, ahol az olvasó a főhős, és úgy alakítja a sztorit, ahogy szeretné. Itt az író a hős, és játékra hívom...
Különböző ösvényeket készítettem elő a kezdő és a gyakorlott íróknak. Minden fejezet végén el lehet dönteni, merre megy tovább az ember.
Szó esik az írás alapjairól, beszélgetünk a kezdők kérdéseiről, pl. miért eshet ki egy regény az első tíz oldal alapján, vagy milyen típushibák vannak. Mi az a klisé? Mi alapján bírálnak a lektorok? Hogyan írjunk novellát? Vannak írói feladatok is, ha valaki szeretne konkrét gyakorlatokat.
Gyakorlott íróknak jól jön zsánerváltáskor egy letisztult kép.
Milyen írói eszköztár kell a fantasy, sci-fi, romantika, misztikus-romantika, krimi, thriller, kalandregény írásához? Hogyan írjunk young adult irodalmat, miben más? Melyek a leggyakoribb dramaturgiai hibák a regényeknél? Mi teszi a jó mesekönyvet, milyen korcsoportokban érdemes gondolkozni?
Milyen írói eszköztár kell a fantasy, sci-fi, romantika, misztikus-romantika, krimi, thriller, kalandregény írásához? Hogyan írjunk young adult irodalmat, miben más? Melyek a leggyakoribb dramaturgiai hibák a regényeknél? Mi teszi a jó mesekönyvet, milyen korcsoportokban érdemes gondolkozni?
A kreatív írás témák mellett szó esik a magyar könyvpiacról.
Tudjuk azt, miért nem mindegy, mikor jön ki egy elsőkönyves könyve? Vagy mi az elsődleges, és a másodlagos célcsoport?
Tudjuk azt, miért nem mindegy, mikor jön ki egy elsőkönyves könyve? Vagy mi az elsődleges, és a másodlagos célcsoport?
Ha már viselkedéselemző vagyok, készítettem lélektani, önismereti ösvényt is.
Közösen gondolkozunk a siker sokféleségéről, az írói görcsökről, a tehetségről, az írói életútról...
Közösen gondolkozunk a siker sokféleségéről, az írói görcsökről, a tehetségről, az írói életútról...
Ezt a könyvet nem elolvasni kell, hanem interaktív módon használni. Játszani, elgondolkozni, esős napokon elővenni, és tűnődni felette. Írói naplóként is használható, sok fejezet végén kérdés áll, és mellé lehet írni a mostani válaszokat. (Pár év múlva talán mások lesznek ezek a válaszok.)
Mit írjak még róla? :) Jó lesz :)
Ez a könyv most Varga Bea néven jelenik meg, és a címe:
A siker tintája - Kalandos lépések az írói karrier útján.
(Megrendelhető akciósan a linken.)
Mit írjak még róla? :) Jó lesz :)
Ez a könyv most Varga Bea néven jelenik meg, és a címe:
A siker tintája - Kalandos lépések az írói karrier útján.
(Megrendelhető akciósan a linken.)
Lesz Artúr is?
VálaszTörlésIdén sajnos nem lesz, hanem átcsúszik jövőre.
TörlésAzért ennek is van előnye.
VálaszTörlésMindig az volt a baj, hogy abban az évben megjelent könyvek eladási listáján nem igazán álltál elöl. November-decemberi megjelenésekkel ez igazán nehéz feladat. De majd most :-) Hajrá Bea !
Á, a listázások inkább játékok, nem mérvadók :) Nincs összesített eladási lista, pl a libris aranykönyv is csak azt nézi, ami forgalom rajtuk keresztülmegy, ahogy az alexandrás is, ami csak egy része az eladásoknak.
Törlés