2020. április 16., csütörtök

Molnár Vanessza: A kapocs (fanfic)

kép: pinterest

A novella a Vágymágusok fanfic kiírásra érkezett:

Kavarog a fejem, akaratlanul is végig pörgettem a fejemben a nap eseményeit újra és újra, mintha ettől bármi is változna.
Nagyot sóhajtottam és arcomat a szőrmébe fúrtam, csöndben átkoztam magam, hogy nem fogadtam el Lidérc ajánlatát és adtam neki fél aranyat, most Zaher halk szuszogásának hiányát is könnyebb lett volna elviselni.
A Földanyára! Valami hideg, ragadós anyag itatta át a fekhelyem, a nap fénye óvatosan kúszott be az ódon várfalak ablakain. Azonnal felültem és lázasan gondolkodni kezdtem. Ha bárki benyit ide, végem.
Gyorsan előkotortam a tarisznyámból a gyolcsokat és egyenruhát öltöttem, majd halk koppanással behúztam magam mögött a nehéz tölgyfaajtót. Erős ütést éreztem a halántékomnál, elsötétült az a kevéske fény is, ami beszűrődött a várba. Csak pár balladányit lehettem eszméletlen, erős, éles fájdalmat éreztem mellkas tájékon. Fejem tehetetlenül himbálózott, ahogy valaki a hátára dobva cipelt. Résnyire óvatosan kinyitottam szemem, két embert számoltam gyorsan össze, paraszt öltözékben. Az engem cipelő férfi is mágia nélküli lehetett, hiszen nem szívtam magamba erejét még ennyire súlyos sérüléssel sem. Émelyegtem, éreztem, ahogy vércseppenként száll el az erőm.

Hányan lehetnek? Nem mertem leselkedni többet. Lehajítottak a földre, úgy terültem el, mint egy szerencsétlen szalmazsák. Felismertem a kút élő vizének csörgedező dallamát, ezúttal szomorúbban csengett. Egy ló lépett közelebb, hallottam mély kortyait a hűsítő vízből. Mellettem nehéz tárgy puffant, megcsapott a körömvirág illata. Meghűlt bennem a vér. Gondolkodás nélkül cselekedtem, összpontosítottam mágiámat.
Szeress! – suttogtam.
A víz kitört a kútból, a kanca azonnal megbokrosodott, felágaskodott hátsó lábaira és élő pajzsként állt elém, ez az idő elég volt arra, hogy begyógyuljon a tátongó lyuk a mellkasomon, szerencsére a nyílt sérülések gyorsabban gyógyulnak, mint a mérgezés, azonban több erőt emészt fel.
A bátor kanca rárontott az egyik férfira, bár eléggé szédültem, azért fókuszáltam, három támadót számoltam össze.
Egyszerű emberek lehettek, hiszen ép eszű mágus nem közelítette volna meg a kutat. Félfordulatot arrébb gurultam, kezem Lidérc mellkasára tettem, jól sejtettem, ott sebesítették meg.
Ó, Földanya, add, hogy életben legyen!
Imáim meghallgattattak, halványan, de éreztem, ahogy áramlik testében az energiája. Újra összpontosítottam a maradék mágiámat, halvány derengés közepette a szétnyílt hús cuppanós hanggal összeforrt.
- Köszönöm. – suttogtam rekedten.
Számban fémes ízt észleltem. Túlmentem a határomon, testem el kezdte lebontani szerveimet, súlyos belső vérzés, ezt már biztosan nem élem túl.
Próbáltam felállni, de már nem sikerült. Átkoztam magamat a meggondolatlanságomért, nem a halálomat bánom. Aláírtam Szépvölgy halálos ítéletét.
Szerettem volna egy harmadik alkalmat, megtudni legalább egyik kérdésemre a választ életemben, de nem ebben a szituációban. Nagyot nyögtem és messzebb rúgtam magam Lidérctől. Karcsú, vékony kezek szorították meg az enyémet, felpillantottam homályosan Fola asszonyságra.
- Vigyél a lehető legmesszebb Lidérctől! – kértem könnybe lábadt szemmel. – Ha lehet, varrd meg a ruhám, mielőtt rám találnak. Nagyon szellős lett.- suttogtam immár csukott szemmel, játékos szellőm homlokon csókolt utoljára, majd kiszállt minden erő belőlem.

Lebegtem, sötétben kusza képek villództak fejembe, Volden papa szigorú, tekintélyt parancsoló arca, édes anyám időtlen szépségével állt előttem, mozgott a szája, de nem értettem, mit mond. Próbáltam figyelni, de más ismerős, külső hangok is vegyültek bele.
A világ alapja a teremtődés… Maradj velem… az egyensúly fennálljon… őrség… mennie kell..
Hangok után ismét sötétség, meleg, áradó fény valahol a távolban, ismét sötétség.

Zavartan pislogtam párat. Ismerős szoba tárult elém. Megnyugtató köd ölelte körül lelkemet, mint a gyámoltalan kismacska, ki a gazdája lábai körül sündörög. A köd kitisztult és Lidérc arca nézett vissza rám, a karjaiban feküdtem.
- Szükségem van rád!- suttogta ellágyult hangon, megcirógatta arcom, sápadt arca egy pillanatra visszanyerte színét. Aggódva fürkészett, melyben semmi tiszteletlen gondolat nem volt. Egy darabig néztük egymást, majd megszólaltam.
- Mi történt? Apám és húgom is jól van? – tettem fel a legfontosabb kérdést, vajon kiirtották miattam a családom és felperzselték földjeinket.
Lidérc az ajtóra pillantott, majd kis habozás után, lehalkította hangját, a távolba meredt, miközben folytatta, szeme tágra nyílt, mintha valami borzalmas dolgot látna.
- Sötét volt, furcsa, zavaros képek voltak a fejemben, arcok, mondatok, amiket még sosem hallottam, rég elveszett emlékek. Majd megláttam egy kis apró fényt, követni kezdtem, míg végül felébredtem. Sok vér volt körülöttem, az ingem felhasítva. Három parasztot rúgott le a megbokrosodott kanca mellettem, majd észrevettelek. Fola asszonyság húzott téged a konyha felé, engem a cselédek, Ras fedezett, a felébredt őrök harcoltak pár kívülállóval és Frellelonnal. – egy pillanatra elhallgatott, néhány kósza könnycsepp jelent meg mély barna szemeiben. Megrázta magát, szemembe nézve folytatta:
 - Életemben először nem tudtam tisztán gondolkozni, rettegtem, hogy elveszítelek. Kitéptem magam a nők kezéből, ahelyett, hogy megbosszultalak volna, mint más normális férfi- mosolyodott el szomorúan- feléd rohantam. Éreztem, hogy ezt kell tennem. Átvettelek Fola asszonytól, hiába tiltakozott, próbált takargatni.  A konyhafal tövébe összeroskadtam veled.
Meleg bizsergést éreztem a számon, óvatosan megérintettem, nem kellett mondania, tudtam mi történt. Nem szólaltam meg, ittam minden szavát, mint száraz, repedezett föld az esőt. Mohón hallgattam elmélyült basszusát, mintha a szívemig hatolna hangja.
- Éreztem, hogy vonz valami benned, mint valami édes méhviasz, de szúrós fullánkok nélkül. Hatalmas erő szabadult fel bennünk, döbbenetemre nem szívtad el az erőmet, máshonnan merítetted. Egyszer régen olvastam egy könyvet, de nem hittem, hogy igaz, később elégették. Egy ősi párról szólt, kinek képességének alapja közös volt, hatalmas erővel rendelkeztek (valami ilyesmit éreztem én is)- jegyezte meg megszaporítva szavait. - nem volt ellenfelük, míg a férfit álmában megölték, a nő elszívta erejüket és bosszúból átkot bocsátott a világra, majd meghalt. Ezután minden női mágus szipoly lett. A többit már ismered. A látszatot fent kell tartanunk- váltott hangnemet és kikászálódott az ágyból mellőlem.- amit eddig zseniálisan megoldottál, a cselédeken és Fola asszonyon kívül más nem vett észre. Kérlek, folytasd velem a kiképzést. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése